<>

Albert Camus

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Friday, December 28, 2012

Review Edelstein Trilogie (Culorile Dragostei) by Kerstin Gier

Time travel or rather the possibility of it probably struggled people minds from when they discovered fire or there...

But what if the possibility to travel in time would be given by a genetic alteration? Do not worry, this is not a SF work, but a great fantasy Series.

In my opinion, Edelstein Trilogie is a special Series that deserves a place among the leading top.

Would you like mysteries? It has. You want love? It has, and not one written in the stars, but one that could finally gain fate. Really? It has everything you want: outrageous attractive characters (in which, from the outside, maybe you can trust), ancient prophecies, encrypted messages, alchemists or even vampires, old characters in fresh visions, ghosts of ironic demons (fortunately almost friendly), life and death, hope and despair, hot kisses or cold treatments, adventure - all entwined into a coherent action that will keep you breathless.

In a funny key, and in the style of the person who like to play pranks and adore sarcastic lines, Edelstein Trilogie take you on a dizzying journey through time. Now you play with your blackberry, now you're over head involved in a cape and sword action. Today is yesterday, yesterday is a day to come over 150 years, and tomorrow has already gone. The past events, but spent in the future (or vice versa) give inconsistent evidence and many possible explanations that only serve to confuse everything even more. In a fast-paced, with smartass lines strewn everywhere, the Series brings more and more tests, more and more mysteries.

And that's not all! There are more important things to clear and for whose fulfillment could change all humanity. What is good, what is bad is difficult to establish when the facts which you have not yet been done influence your past. Whom to trust?

Did you find love or you're just a well handled pawn in a hundreds of years old plot? What is your role and especially are you willing or naive enough to accept it?

It's not what you think, but you'll form new teams and you’ll take new positions.

To be a little querulous, Emerald is not up to the Ruby or Sapphire. Some explanations remained necessary, some solutions seem to be too quick or superficial and some stories remain unfinished. Attractive and promising secondary characters are introduced, but, in my opinion, they are not exploited enough.

But certainly the author has managed to maintain my interest unaltered till end. The events are linked logical and interesting in temporal plan.

It's a Series that deserves to be read.
Romanian
Călătoriile în timp sau mai bine zis posibilitatea de a le face au chinuit mințile oamenilor probabil de când au descoperit focul sau pe-acolo...

Ce-ar fi însă dacă posibilitatea de a călători în timp ți-ar fi dată de o alterație genetică? Nu vă speriați, nu este vorba de un SF, ci de o foarte bună serie fantasy.

Culorile dragostei este o serie specială care, după părerea mea, merită un loc fruntaş printre fruntaşe.

Vreți mistere? Are. Vreți dragoste? Are; şi nu una scrisă-n stele, ci una care în final ar putea să câştige în fața împotrivirii sorții. Oare? Are tot ce v-ați dori: personaje strigător la cer de atrăgătoare (în care, din exterior, poate veți putea avea încredere), profeții străvechi, mesaje cifrate, alchimişti sau poate chiar vampiri, personaje vechi în viziuni proaspete, fantome de demoni ironici, din fericire aproape prieteni, moarte şi viață, speranță şi deznădejde, săruturi fierbinți sau tratamente reci, aventuri - totul împletit într-o acțiune coerentă care vă va ține cu sufletul la gură.

Pe un ton amuzant, în stilul unei persoane puse pe şotii şi care adoră replicile sarcastice, Culorile dragostei te duce într-o amețitoare călătorie prin timp. Acum te joci cu al tău blackberry, acum eşti până peste cap implicată într-o acțiune de capă şi spadă. Azi e ieri, ieri e o zi ce va veni peste 150 de ani, mâine a trecut deja. Evenimentele din trecut, dar petrecute în viitor (sau invers) dau indicii inconsistente şi multiplele explicaţii posibile nu fac decât să încurce totul mai mult. Într-un ritm alert, cu replici „smartass” presărate la tot pasul, seria aduce noi şi noi încercări, noi şi noi mistere.

Şi asta nu e tot! Sunt lucruri mult mai importante de lămurit şi scopuri a căror împlinire ar putea schimba întreaga omenire. Ce e bine, ce e rău e greu de stabilit când faptele pe care nu le-ai făcut încă îți influențează deja trecutul. În cine să te încrezi?

Ai parte de dragoste sau eşti doar un pion bine manipulat într-un complot vechi de sute de ani? Care e rolul tău şi mai ales eşti dispusă sau suficient de naivă să ți-l accepți?

Nu e chiar ce credeți, dar noi echipe veți forma, noi poziții veți adopta.

Pentru a fi şi un pic cârcotaşă, parcă Smaraldul nu se ridică la nivelul Rubinului sau al Safirului. Unele explicaţii au rămas nedate, unele rezolvări mi se par prea rapide sau superficiale şi unele poveşti rămân nefinalizate. Sunt introduse personaje secundare atrăgătoare şi care promit, dar care alături de cele existente deja, în opinia mea, nu au fost exploatate suficient.

Cu siguranță însă autoarea a reuşit să-mi menţină nealterat interesul până la capăt. Evenimentele se leagă logic şi interesant în plan temporal.

E o serie care ar merita s-o citiţi.

Notă: La momentul în care nu fuseseră publicate decât primele două volume am scris prezentarea pentru Cupa Cărților, iar ulterior am scris recenzia Smaraldului. Azi am unit cele două lucrări într-una singură. 

5 comments:

bufnita pufoasa said...

Am citit si eu primele doua carti din trilogie si mi-au placut mult. M-a prins stilul autoarei. De la editura All mi-am luat "Ce sa fac cu mostenirea?", sunt curioasa cum o sa mi se para aceasta in comparatie cu seria Y.A....iar Smaraldul ma asteapta cuminte pe raft sa-mi fac timp si pentru el...

Adelina Eneșca said...

Foarte buna recenzia! Partea mai putin bna e ca mi le doresc si eu acum foarte tare!

Simona said...

Foarte frumoasa recenzia ta, CCAM! Sper sa pot citi aceasta serie in 2013. Ma bucur ca are "de toate" :D. O lectura antrenanta, care te tine cu ochii cat cepele e binevenita!

Ami said...

Am citit toate cele 1000 de pagini ale colecţiei într-o săptămână (efectiv nu am putut să le las din mână) şi pot să spun că această trilogie a fost de-a dreptul magnifică! Nu cred că sunt de acord cu recenzia volumului 3, ,,Verde de Smarald". Mie mi s-a părut cel mai spectaculos volum din cele trei. Adică în primul volum se pun o grămadă de întrebări la care nu prea se găsesc răspunsuri, în al doilea încep să se mai clarifice lucrurile puţin, dar totuşi situaţia rămâne învăluită într-o oarecare ceaţă şi abia în volumul al treilea totul prinde formă, iar toate zecile de întrebări pe care mi le puneam primesc un răspuns clar. Autoarea a ştiut să scrie aceste minunate cărţi în aşa fel încât până şi în ultima pagină a epilogului din ,,Verde de Smarald" să se afle un lucru foarte interesant, la care nu m-aş fi aşteptat în veci.

Book_lover said...

Si eu am citit seria si este, intr-adevar, su-per-ba. N-am cuvinte ca sa o descriu, are pur si simplu tot ce ti-ai putea dori de la o carte: aventura, romantism, umor, actiune...<3 Apropo, vrei sa facem schimb de link-uri? :D Link-ul de la blogul meu e: pierdutiinlumeacartilor.blogspot.ro