<>

Albert Camus

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Thursday, August 30, 2012

Recenzie Dog Blood (Hater #2) de David Moody

Parerea mea:

Dog blood este volumul al doilea din seria Hater a lui David Moody. Problema este că în limba română nu a apărut decât primul volum și nu se stie când sau dacă editura Leda le va mai scoate pe piață. Aşa că vom vorbi noi despre cele două volume rămase din serie pentru că merită să fie citite.

În partea a doua ne trezim în plină anarhie. Lumea este sfâșiată, civilizația așa cum o cunoaștem s-a dus dracului, familiile sunt destrămate, statele nu mai există, iar totul se reduce la o luptă pentru supraviețuire și un război sângeros dus împotriva acelora care nu sunt la fel. Cei neschimbați s-au strâns în enclave, iar armata îi vânează pe furioșii care, adunați în cete, cutreieră în lung și lat pentru a găsi neschimbați să-i omoare. Singurul țel al tuturor este să-i șteargă de pe fața pământului pe ceilalți. Și dacă asta nu era de ajuns mai apare o nouă varietate de furioși, brutele. Pierzându-şi orice urmă de rațiune, ele se comportă precum niște câini de luptă care o dată dezlănțuiți nu mai pot fi opriți de nimic.

Danny McCoyne își va continua cursa disperată pentru găsirea fiicei sale. Forțat va reuși să-și controleze ura și să se infiltreze printre neschimbați, dar regăsirea și cursul evenimentelor ulterioare vor fi cu totul neașteptate și șocante.(Hai că v-am spus destul!)

Dacă în primul volum atmosfera era apăsătoare și stranie - mai mult caracteristică unui thriller, aici porțile iadului se deschid și teroarea inundă totul. Schimbați sau nu, toți se regăsesc într-o luptă teribilă în care mila sau iertarea sunt două cuvinte care par să nu fi existat vreodată. Totuși, în acest abator, chiar și schimbat, Danny își va putea păstra dragostea pentru copilul său, va reuși să găsească in sufletul sau ultimul dram de umanitate ce îl va motiva un pic mai mult decât ura care îi dirijează pe cei de felul său. Se pare că speranța, da, tot biata speranță, încă mai are o șansă să rămână deasupra acestei grozăvii care a îngenuncheat omenirea. Acțiunea este bine conturată și, așa cum ne-a obișnuit autorul, descrierile sunt cinematografice, nepierzându-se în descrieri sau abundând în date și specificații tehnice. Cum v-am spus și în descrierea primului volum, cititorul nu va reuși să găsească o tabără căreia să-i ia partea; chiar și personajul principal în ciuda scopului său în principiu nobil va face destule lucruri reprobabile, iar cei neschimbați vor dezlănțui holocaustul atât pentru furioși cât și pentru ei înșiși. Totul e în nuanțe de gri, nicio limită nu e clară.

Dacă o să vi se pară că am devoalat cam mult sau sună un pic a spoiler, nu cred că o să stați supărați până o să apară traducerea sau o să faceți rost de o ediție în limba engleză. Vă recomand să citiți cărțile care nu sunt traduse în limba lor originală.

Lectură plăcută în ciuda subiectului!

George a.k.a.  ZombieMaster