<>

Albert Camus

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Thursday, August 16, 2012

300 de Frank Miller, Lynn Varley


                CCAM și cu mine am decis ca în noul blog pe care cu greu l-am deschis (când ea, când eu nu ne hotăram), postările să fie diversificate, cărṭile să fie din diferite stiluri sau curente, în fine să punem tot ceea ce ne-ar trece prin cap (și ne va plăcea) și v-ar putea interesa și pe voi din punct de vedere artistic vorbind. Știu că l-am denumit Mythical Books, am încercat prima dată Legendary Books dar era rezervat, dar am zis să nu mai schimbăm titlul chiar dacă nu ne vom ocupa exclusiv de cărṭi. Dacă până acum predomină cărṭile (hai că sunt totuși trei zile), după ce ne vom organiza vom încerca să vă prezentăm o paletă mai variată. Așa că, acum vă voi spune despre o carte mai specială, adică un comics (era să scriu manga și a sărit fii-mea cu gura pe mine, ea știe diferenṭa eu habar n-am).

                Despre 300 a lui Frank Miller și Lynn Varley este vorba. Pentru cei care au văzut filmul cu același nume al lui Zack Snyder, cu Gerard Butler, nu mai este nevoie de prezentare. Pentru ceilalṭi subiectul cărṭii este lupta celor trei sute de spartani la Termopile. Chiar dacă este vorba despre benzi desenate, să nu le confundaṭi cu Tom și Jerry. Imaginile sunt la fel de dure ca și în film, vizual e ca și cum aṭi vedea filmul desenat. Știu că la noi nu există o tradiṭie a benzilor desenate, s-a încercat ceva înainte de 1989, dar n-a avut succes; bine aveau și niște subiecte de te durea capul. Însă în vest sunt foarte răspândite de zeci de ani și se adresează tuturor categoriilor de vârstă. Despre subiect cred că nu mai este nevoie să vă spun ceva, ṭinând cont de popularitatea filmului sau pentru că totuși aṭi trecut cu toṭii prin clasa a V-a și aṭi învăṭat la istorie.

                V-o recomand ca pe ceva mai special sau dacă sunteṭi pasionaṭi...

3 comments:

Geo. said...

Diferenta dintre comicsuri si manga, G, e ca.... habar n-am care e diferenta dintre comicsuri si manga. Poate numai ca manga e alb-negru si de obicei persj au trasaturi japoneze/ in stil manga[=)))], iar comicsurile sunt colorate si, ei bine, altfel.
Totusi, nu ma asteptam sa fie comicsuri cu 300... [ n-am pus never ever mana pe manga, sau comics...a ba da, dar cred ca era ceva de star wars, nu stiu.]

Mirela said...

sincer e prima data cand aud...dar pare interesant

Anonymous said...

Superb filmul, superb actorul din rolul principal, superb accentul lui!!!