<>

Albert Camus

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Thursday, February 21, 2013

Review and Giveaway PRIEST (2011)

It is about the graphics series (manhwa, as is Korean) Priest and the movie with the same name. The graphics series was created by Hyung Min-woo and honestly I cannot really tell you about it because I didn’t read it, and I don’t want to give you some data taken from the Internet (which any of you can find). Also, everything that we wrote on our blog was about books that we read and movies that we watched, nothing was rambling or “inspired” from other sources. So, respecting you (and us as well) I will not write about something I don’t know, but I promise you that I'll procure the manhwa series and I’ll present it to you.
Why I made this entry a bit longer? Because of the way I saw it was the film received. This means that the graphic novel is much better. Maybe, this thing I noticed on other occasions and often was not true. We liked the movie, it is not a landmark or who knows what masterpiece, but it worth to be seen.

Priest is a 2011 film directed by Scott Stewart, written by Cory Goodman and has Paul Bettany, Karl Urban and Maggie Q.

The plot? The story is a post-apocalyptic dystopia with western accents that takes place in an imaginary world where for centuries has been terrible war between humans and vampires. Vampires are not the... classics ones, in the sense of people turn but an entirely different race, other creatures. A world devastated after fighting vampires, a wilderness where people live in few cities where they are led by the church. An authoritarian leadership, totalitarianism imposed by vampire fighting and from which a handful of people benefit. The victory was made possible by creating an elite group of fighters armed with special abilities, called The Priests who could match the vampires in battle. After the war ended and the remaining vampires were sent to special reservations, as usual, the society turns away from her rescuers. Marginalized and humiliated, cast-off, useless and even dangerous tools in the new social organization, they live their life on a day to day basis just as the hero of the story. That is until he hears that vampires rise again. Brother and sister-in-law killed and kidnapped niece is a sufficient reason for him to deny the oath to the Church who will accuse of treason and insubordination because, as history proved along, not always been true that servants of the Church are the servants of God too. In this new crusade against darkness creatures the problems multiply and everything will become more complicate because on the vampire side appeared a new player, more dangerous and with new goals and several paybacks.

I think that I sad enough and it’s pointless to narrate the film; those who saw it know the story, and for those who have not seen it I don’t want to spoil the pleasure.

It is an enjoyable film and I think that those who love dystopian stories it will bring no reproach. Of course everything can be criticized, anyone can say what he wants, intentionally or not, and if you stick to brush any movie even the blockbusters you can find something to criticize, an effect that you liked or not, a small mistake in editing and so on. I could talk about reference movies mistakes, but I hate this thing of errors’ hunter. You look at the story in general, not at the small details that you don’t even notice unless you look only after them. What the hell, the film is an artistic creation, not real life!

In the end I say that is worth seeing, you will not waste time and you’ll like Karl Urban in the role of vampire.

Enjoy the show!

Romanian:
Este vorba despre seria grafică (manhwa, căci este coreeană) Priest și filmul cu același nume. Seria grafică este creeată de Hyung Min-woo și sincer nu prea am ce să vă spun despre ea pentru că nu am văzut-o, iar ca să vă înșir niște date luate de pe internet (pe care oricare dintre voi le puteți găsi) nu vreau. Tot ce am scris noi pe blog au fost cărți citite sau filme vizionate, nimic nu a fost aiurea sau inspirat de altundeva. Așa că respectându-vă pe voi (dar și pe noi) nu voi scrie despre ceva ce nu știu, însă vă promit că o să le procur și o să vi le prezint.
De ce am făcut această introducere un pic cam lungă? Din cauza modului în care am văzut că a fost primit filmul. Asta înseamnă că romanul grafic este mult mai bun. Poate, chestia asta am mai observat-o și cu alte ocazii și de cele mai multe ori nu a fost adevărată. Nouă ne-a plăcut filmul, nu este unul de referință, sau cine știe ce capodoperă, dar merită văzut.

Priest este un film din 2011 regizat de Scott Stewart, scris deCory Goodman și îi are în rolurile principale pe Paul Bettany, Karl Urban și Maggie Q.

Subiectul? Povestea este o distopie post-apocaliptică cu accente western ce se desfăşoară într-o lume imaginară unde a avut loc de secole un război teribil între oameni și vampiri. Vampirii nu sunt cei... clasici, să spunem, adică oameni transformați, ci cu totul o altă rasă, alte creaturi. Un univers devastat în urma luptei împotriva vampirilor, un pustiu unde oamenii locuiesc în câteva orașe unde sunt conduși de biserică. O conducere autoritară, un totalitarism impus de lupta împotriva vampirilor și de pe urma căruia beneficiază o mână de oameni. Victoria a fost posibilă datorită creării unui grup de luptători de elită dotați cu abilități speciale numiți Preoții care puteau face față în luptă vampirilor. După ce războiul s-a încheiat și vampirii rămași au fost trimiși în rezervații speciale, ca de obicei, societatea întoarce spatele salvatorilor ei. Marginalizați și înjosiți, paria, unelte nefolositoare și chiar periculoase în noua organizare socială, aceștia își duc viața de pe o zi pe alta la fel ca eroul principal al povestirii. Asta până când va auzi că vampirii se ridică din nou la luptă. Fratele și cumnata uciși şi nepoata răpită reprezintă un motiv suficient pentru el pentru a se dezice de jurămantul față de Biserica care îl va acuza de trădare și nesupunere pentru că, după cum s-a dovedit de-alungul istoriei, nu întotdeauna slujitorii Bisericii au fost cu adevărat şi slujitorii lui Dumnezeu. În noua cruciadă împotriva creaturilor întunericului problemele se înmulțesc și totul se va complica și mai mult, căci în tabăra vampirilor a apărut un nou jucător, mai periculos și care are câteva polițe de plătit.

Cred că este suficient cât am spus pentru că nu are rost să povestesc filmul pentru că cei ce l-au văzut știu despre ce vorbesc, iar celor ce nu l-au văzut nu vreau să le stric plăcerea surprizei.

Este un film plăcut și cei ce adoră povestirile distopice nu cred că îi vor aduce reproșuri. Desigur critici se pot aduce oricărei creații, oricine poate spune ce vrea cu intenție sau fără și dacă stai să perii orice film chiar și superproducțiile vei putea să găsești ceva de criticat, un efect care nu ți-a plăcut sau o mică greșeală de montaj și altele. Aș putea să vorbesc despre filme de referință care au greșeli, dar nu îmi place de loc chestia asta cu vânatul greșelilor. Te uiți la poveste în general, nu la micile amănunte care oricum nu le observi decât dacă doar numai după asta te uiți. Este film, o creație artistică, nu viața reală, ce naiba?

În final vă spun că merită văzut, nu veți pierde vremea, iar Karl Urban în rol de vampir o să vă placă.
Vizionare plăcută!


GIVEAWAY Priest DVD
Please, have in view that the DVD is encoded in Zone 2 - Europe
a Rafflecopter giveaway

24 comments:

deea s said...

Sincer...nici nu le urasc nici nu le indragesc sunt cumva pe la mijloc:D..sunt si avantaje si dezavantaje ca si in orice lucru...insa acest film...oauuuu...e superb:D

Anonymous said...

Mie imi plac. Arata ceva diferit,poate un altfel de viitor, dar te transpun in alta lume. Acum, sunt carti bune si altele mai prost scrise, dar in general acest gen de carti impresioneaza prin oroginalitatea actiunii. ^^

Anonymous said...

Ups, m-am referit doar la carti :)). Sincer cartile de acest gen mi se par mai bune decat filmele. Uneori raman dezamagita dupa un film care speram sa fie altfel. Poate acesta imi mai schimba parerea.

meduza said...

Mi se par oarecum deprimante. Stiu ca intr-un viitor apropiat sau poate nu, vom ajunge si noi la un asemenea deznodamant, dar tocmai asta este interesant. Sa citesc cum se descurca oamenii, ce fac, ce solutii au. Sa zicem ca 50% iubesc distopiile, 50% le urasc :D
Multumim pentru concurs <3

Unknown said...

a fost super fain filmul :D

Bonnie Ithil said...

Imi plac distopiile au ceva aparte si de multe ori cand le citesc am tendinta sa imi pun intrebari de genul: "Oare asa va fi?" " Ah asta chiar se poate intampla?". Ma refer la ditopiile ca: Jocurile foamei, Divergent sau Uratii, unde in prim plan este natura umana si modul in care am putea reactiona la asa ceva.

Unknown said...

Imi plac foarte mult distopiile.Sunt un alt gen de lectura care te lasa cu sufletul la gura.

Law said...

Iubesc sa citesc carti distopice fiindca e ceva diferit :D

alexa ioana said...

imi plac distopiile, fie ele filme sau carti, desi, daca stau sa ma gandesc bine, filmele imi plac mai mult:D
cartea mea distopica preferata este Jocurile foamei

Anonymous said...

N-as spune ca reprezinta genul meu preferat, dar imi plac destul de mult cat sa citesc cu placere si chiar sa apreciez o carte bine scrisa. :D

Andreea said...

Le ador.De cand am citit Eve a inceput sa-mi placa tare mult acest gen.

Alexandra Ioana said...

imi plac la nebunie,inainte nu mi placeau,dar,decand am pus mana pe cartea divergent am ramas surpris de bine:X le ador.imi plac nespus de mult.

Unknown said...

Eu le ador, desi stiu ca daca as fi prinsa intr-una as fi prima moarta

Miauti said...

Pai e de 100 de ori mai bun. Diferenta dintre manhwa si film este enorma. In manhwa actiunea se desfasoara in Vestul Salbatic din America, dar pe la jumatea ne redacteaza mult mai tarziu prin era templierilor 1119, pana in viitorul apropiata.

http://miauti.blogspot.ro/2011/10/priest.html

Andreea Ilie said...

Nu prea am citit multe carti distopice,dar la cele care am facut-o,chiar mi-au placut mult!!

horade said...

In general fiind fan al literaturii SF, ma impac bine si cu acest "profil".

Bianca Roxana said...

Le iubesc foarte mult!

Emilian S said...

Sunt carti interesante cu o actiune pe care nu ne-o dorim sa existe in realitate.

hellena said...

Sunt carti triste care reflecta o suferinta a umanitatii sau a altei civilizatii intr-un viitor sumbru.

iobanicu said...

Distopiile le percep ca pe niste amenintari la adresa omenirii si nu-mi doresc sa cunoastem asa ceva niciodata.

dana71 said...

Sunt carti SF care prezinta de regula o lume aflata in colaps sau o lume postapocaliptica, dar oricum ar fi, viata de acolo nu este deloc roz pentru locuitori...

Lucian Andrei said...

Nu imi place ideea de distopie, dar este bine sa luam aminte la ce inseamna...

Madalina said...

Imi plac cartile SF , o sa ma uit la film

Sweetest Ambrosia said...

I absolutely loved Priest. I didn't read the manhwa either, so I could only judge by the movie alone. It's great for an action/futuristic movie, and the basic, short dialogue keeps it this way (instead of making it more groundbreaking).

At the time I saw it in the theater, I didn't realize it was a dystopian movie, but you're right. It's this sort of futuristic society that's technologically advanced in some ways and technologically backwards; a frontier sort of feel (trains, plains and all). The Church has immense power over the affairs of this society that the Priests protect, and I enjoyed watching the tensions grow between the bureaucratic clergy and their Priest warriors.