<>

Albert Camus

Don't walk behind me; I may not lead. Don't walk in front of me; I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Saturday, November 17, 2012

King of Ithaca (Adventures of Odysseus #1) de Glyn Iliffe

Grecia este o tara tulburata, divizata in cetati state, mici regate, care se lupta pentru bogatii, putere si razbunare.
O saga epica ce se desfasoara intr-una dintre cele mai dramatice perioade ale istoriei, Regele Ithacai ne prezinta periplul unui barbat pentru a deveni rege - si legenda.

Parerea mea:
Aceiaşi poveste, altă versiune, dar amândouă sunt adevărate” (cum spunea un personaj dintr-un film). Seria Aventurile lui Odiseu (Adventures of Odysseus) a lui Glyn Iliffe, este povestea războiului troian. Are trei volume, dar povestea nu este încheiată, poate autorul o va mai continua sau poate o va lăsa neterminată precum marele său înaintaş Homer. 

Primul volum, King of Ithaca, este de fapt prologul marii epopei şi prezintă faptele după noile idei care spun că de fapt grecii vroiau oricum să atace Troia, iar Elena era o biată regină chinuită care a fugit cu Paris din dragoste şi nicidecum rapită. Poate aşa o fi fost, iar bătrânul Homer din patriotism a prezentat totul din punctul de vedere al învingătorului.

De data asta povestea este văzută prin ochii unui soldat, un tânăr exilat, Eperitus, ce ajunge în slujba regelui Odiseu (sau Ulise dacă vă e mai cunoscut). Chiar dacă acțiunea în această primă parte se desfăşoară până la plecarea armatei greceşti, băieții vor avea parte de săbii scânteiind şi fetele de suspine de dragoste.

Cartea este bine scrisă şi are un ritm antrenant, încât tinerii cititori, dacă Iliada li s-ar părea obositoare, vor găsi îKing of Ithaca o poveste nepieritoare, uşor de lecturat şi atractivă.

V-o recomand, chiar dacă o să spuneți că l-ați văzut pe Brad Pitt întruchipându-l pe Achile prin vreun film, pentru că este o poveste bine concepută, iar mitul războiului troian dovedeşte că poate străbate mileniile. Şi cine poate spune cu certitudine că este doar o legendă?

GZM

1 comment:

Anonymous said...

Din câte îmi amintesc nu arata deloc rău Brad Pitt în rolul lui Ahile :))! Până să văd Troia nu eram fan Brad Pitt, chiar nu înţelegeam de ce "toată" lumea este disperată după el.. După ce am văzut filmul mi-am schimbat părerea :). Cred că mi-a plăcut şi de Diane Kruger şi Eric Bana în film (şi de bătrân)..
Îmi place recenzia Mona şi mi-ar face plăcere să citesc aceste trei volume. :)